Alles gaat voorbij - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin & Desirée - WaarBenJij.nu Alles gaat voorbij - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin & Desirée - WaarBenJij.nu

Alles gaat voorbij

Door: Martin & Dees

Blijf op de hoogte en volg Martin & Desirée

25 September 2015 | Vietnam, Hanoi

Lieve lezers,

We kunnen er niet langer om heen, 1 oktober nadert, het einde komt in zicht. Een fantastisch jaar is voorbij gevlogen en we hopen dat jullie via dit blog en al onze foto's het een beetje met ons mee hebben kunnen beleven. Voor ons was het een jaar lang iedere dag weer genieten. Van de eindeloze 5-baans snelwegen in Amerika, tot de gammele Chickenbussen op stoffige zandwegen in Midden-Amerika. Van het bizar mooie Nieuw-Zeeland, tot de altijd relaxte Australiërs en de constante chaos in Zuid-Oost Azië, we vonden het prachtig.

We hebben genoten van de overweldigende uitzichten, adembenemende landschappen en de magische onderwaterwereld. Van de meest uiteenlopende accomodaties; creepy motels, vieze hostels tot prachtige campings en onverwachtse luxe. Van de interessante culturen en volken, waar we enorm veel van geleerd hebben.

We hebben genoten van de verschillende culinaire keukens, exotische vruchten, zonsopkomsten en ondergangen, bijzondere dieren, onze ontelbare scootertrips, de chaos in het verkeer, de soms verschrikkelijke busreizen en de warmte die we 12 maanden lang dag en nacht gevoeld hebben. Van de verlaten strandjes, gezellige theehuizen en straatterrasjes, de lokale biertjes, markten en de bedrijvigheid op straat bij de eerste zonnestralen van de dag.

Maar nog het meest hebben we genoten van de lieve mensen die we overal ter wereld hebben ontmoet. Uiteraard van het gezelschap van andere reizigers, maar vooral van de locals die ons met hun gastvrijheid en enthousiasme een mooi inkijkje in hun levensstijl hebben gegeven.

Ja, dan zal het in Nederland best wel even omschakelen zijn. Maar de hygiene, orde, en netheid die er over het algemeen heerst zal ook een verademing zijn na 6 maanden gebrek hieraan.

Nu laten we ons nog even in de watten leggen in een heerlijk hotel in Hanoi en sluiten we in Hong kong ook in stijl af in een enorm falsh 4-sterren hotel voordat we 1 oktober in het vliegtuig stappen naar Nederland. Want zoals een inmiddels gepensioneerd bandje ooit al zei: alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan!

Bedankt voor het volgen van onze avonturen en voor alle leuke reacties via de site, app of mail!

Tot snel!

Kus,
Martin & Dees

• 25 September 2015 - 09:47

Willem Van Duin:

Hallo Lieve Martin, lieve Desirée,

wij hebben ook genoten van jullie verslagen en mooie foto's en ook van dit laatste korte verslag krijg ik al weer kippenvel!
    Het zal toch wel heel fijn zijn om jullie weer te omhelzen en bij ons te hebben.

En zoals een inmiddels ander gepensioneerd/overleden bandje ook zei:Let it be......

Liefs
    Willem

• 25 September 2015 - 11:04

Hélène:

Wow, wat een mooi stukje! :-)

Heel fijn dat we een beetje hebben kunnen meegenieten door jullie verslagen!

Veel plezier de laatste dagen en tot heel snel! Jéé!

Liefs, Hélène

• 25 September 2015 - 14:15

Yvonne Mellaart:

Ach lieverds, alles gaat voorbij maar een herinnering is geboren..voor de rest van jullie leven, ik hoop dat jullie weer een beetje een draai kunnen vinden na alle ervaringen en waarschijnlijk anders in het leven zullen staan en heel veel dingen gaan relativeren in NL..maar nog steeds na deze ervaringen bij elkaar haha,dus de basis is goed, wij zijn stiekum een beetje blij dat jullie naar huis komen,sorry,maar hielden soms ons hart vast at alles weer op zijn pootjes terecht kwam...in nov komen wij naar NL,dan hopen we jullie bieide in de armen te kunnen sluiten en aan jullie lippen te hangen,als je er dan nog niiet zat bent alles steeds opnieuw te vertellen, nog mooie kippenvel momenten zullen beleven als jullie iedereen weer zien, geniet daarvan en nog even daar in Hanoi dikke kus hans en yvonne

• 25 September 2015 - 14:15

• 25 September 2015 - 14:16

• 25 September 2015 - 19:27

Bonny:

Ik stap in de trein met de gedachte; yes zometeen een reisverhaal van Dees en Mart lezen. Sinds vanmiddag (toen ik de mail van waarbenjij.nu voorbij zag komen) verheug ik me daar al op. Jullie snappen dat dit toch iets wat korte bericht een kleine teleurstelling is...:( gelukkig wordt dat goedgemaakt met jullie aanwezigheid vanaf aankomende donderdag, woehoeee!! Ik heb echt enorm genoten van jullie verhalen! Ik ben dan ook nog steeds van mening dat jullie als schrijver de wereld rond moeten reizen... Ik ben in ieder geval de eerste die jullie boek koopt ;)
    Een hele dikke knuffel!

• 25 September 2015 - 20:51

Jeannette Graafland:

Hoy Martin en Desiree,
    aan alle dingen komt een eind zo ook aan deze schitterende rondreis , jullie kunnen terug kijken op een heel mooi bijzonder jaar , jullie rugzak is gevuld met hele mooie herinneringen een hoop levens wijsheid en veel verhalen , geniet nog lekker van de laatste dagen en een hele goede terugreis, lijkt me heel leuk om jullie straks weer te zien en de verhalen te horen.
    Liefs van Hans en Jeannette.

• 25 September 2015 - 23:46

Martin:

Hallo Martin en Desiree,

Een onvergetelijke reis die jullie hebben gemaakt, wat je nooit zult vergeten. Jullie avonturen hebben we met spanning gelezen, daar zou je een boek van kunnen maken. Goede thuisreis en tot ziens ! Martin en Anneke

• 26 September 2015 - 22:21

Dirk En Ria :

Lieve Martin en Desirée,
    Hartelijk bedankt dat wij hebben kunnen meegenieten van jullie verslagen .
    Nog even heerlijk genieten ,en dan terug naar huis .
    Een hele goede reis naar Nederland .
    Wellicht zien wij jullie binnenkort
    Dirk en Ria

• 16 Oktober 2015 - 23:48

Ida:

Hoi Dees en Martin.
    Door allerlei omstandigheden was ik niet eerder in staat om te reageren.
    Ook wij hebben ontzettend genoten van jullie reisverhalen.
    Het was ontzettend leuk om ze te lezen en iedere keer keken we uit naar het volgende verhaal. Dit gaat in jullie rugzak en draag je mee.
    Een super reis en een super ervaring.
    Toch ben ik ook stiekem een beetje blij dat jullie weer veilig terug zijn.
    Wij hopen jullie gauw te zien of te spreken.
    Gr. Ida en Jan